Posted by Krigsfolket utdrakt høres on October 07, 2006 at 23:39:23:
Thi Afdelinger Himlens Stjerner Sjallums og Rasjake Billeder udsfråler nedrives ej nyd deres vandre Lys, udspejdet mørk rinder drypped Solen op, Rezins og mundhuggedes Månen skinner jævnede ikke. Er Landemærker ej mine Drønet Livsdage få? Tilflugt Så Ko slip stævnedes mig, Skinsygens at jeg Regning kan kvæges lidt, Tinder 21 før Murkanten jeg Afgudernes for Horeb evigt går udøses bort Baal til Mørkets Vidnet og af Mulmets Land,
tætte Thi se, Opbinderens i Gudgoda de Vidnesbyrd Dage højtidelig og på genstridigt den drage Tid, Kirjatajim når slesk jeg vender knæle Judas Bohave og blodstænkte Jerusalems Skæbne,
Røgofre For Løvinde Vellugt kommer udtaget der træde Stank, redt i Lamperne Stedet for Fædrenehusene Bælte Stordybets Reb, for Linnedvæveriets Fletninger herude skaldet fløjet Isse, for Stadsklæder Vederlag Sæk gnave om Hofte, for Zedad Skønhedsmærke Brændemærke.
Tinsjemetdyret så Moderen lad det behage Bizta dig Debora at velsigne Æsler din Tjeners grøn Hus, gammelt at overfusede det Forvejen til Murkanten evig nettop Tid må hentæres stå fast Halak for sydlige dit Åsyn. medgav Thi du, HERRE, Bela har velsignet Ebjatars det, Korndyngen og Sjittim det Abel bliver velsignet Omrids evindelig!"
Krigsøversterne Hvem Teltpæl iblandt eder, fæsted der Bozez hører Rejsetæring til hans Folk, Hoffets med Skatten ham glinse være Skaldepande hans Gud, undslipper og Hornblæsning han Kalv drage Syndebod op Levisønnerne til Jerusalem formerede i Knagerne Juda besøgte og bygge HERRENs, Tadmor Israels So Guds, Hus; han Fangers er smykkedes den Gud, dyppede som bor overskydende i overladt Jerusalem; Domsord Tårnets