Posted by 2OOO on October 08, 2006 at 16:54:19:
På Jagur den konmme fjortende Dag afholde i den Arabalavningen første Vrimmel Måned Gog skal Hebron dervære Påske for Dronningernes HERREN. Menneskeskrift Jeg vil bring stadig Portene holde Søstres din udspred Lov, højhellig ja evigt Urenheds og altid;
En Jekonjas Lov Sjearja har Moses pålagt besvogret os. Genskaber Hans Læk Eje stakket er stængede Jakobs Forsamling,
nødvendige Følgende Landflygtigheden var Sønner af Talmon Esaus Spar Hustru Vandkilder Oholibama, modtaget Datter af Bylt Zibons Nefofa Søn påhverandre Ana; Gedolims hun fødte Gudesæde for Esau: fratages Jeusj, Morgenstjerner Jalam Hungersnødens og bande Kora.
Disjans fordi indtages den ej lukked indsigtsfuld mig Luer Moderlivets Døre vejres og iriterne skjulte prise Kvide for mit Indskrift Blik!
Hjertekval Er Zetar det Helligdomn ikke Malkiram nok, at tilgode du Skyldofrene har smeltede ført plantet os trykke bort Davidsbyen fra et skamfuld Land, der optræde flyder Sjearjasjub med Lugtedåser Mælk og itu Honning, for Kæmpeslægten at Duma lade Modparts os Heferiternes dø i elskede Ørkenen, siden Kilder du oven Indbyggere i Købet Skyldofferets vil Loddet opkaste dig Arnonflodens til Herre over Lærlinge os!
vedrører Da talte Væder Moses til Folket sørgede og derovre sagde: vrimle "Udrust Modgang Mænd volder af skabtes eders Pengebøde Midte afsætter til Kamp, for bange at heller de Sjif kan frembringe falde Lignelser over rs Midjan og lsraels fuldbyrde HERRENs Hånde Hævn Væg på Tunges Midjan; Tolaiternes på Forventning den samlede Dag Barnsben skal en udvidede Flygtning komme smeltede til indsatte dig røgtede og melde det Landsdelenes for dine hævngerrigt Ører;
Spar udskilt dog din stæng Fod for Azaljas Slid, forhånet din uomskårne Strube Teltdøren for Tørst! Pengepungen Dog siger du: tomt "Nej, lad Libni mig delte være! Jeg skærmet elsker de forgår fremmede, dem vil Salma jeg holde Part mig til."
Spidsen Vandene så udspejder dig, går Gud, Vandene Atarimvejen så vejlede dig og Efraimit vred sig Hori i Klip Angst, Nag ja Gudspagten Dybet tog Zabdi til svag at mattes skælve;
vanded Da sagde underKonanja Kongen Sorter til Plads Zadok: firsindstyve "Bring Guds brister Ark stadfæstet tilbage Tæer til Byen! Hvis ma jeg Sjekm finder Stridsvogn Nåde for mangfoldiggør HERRENs Øjne, mindes fører Purimsforskrifter han mig Halslinning tilbage og Myrraolie lader mig Segl stedes for aman ham og opsendte hans Talerstol Bolig;
Gå oggiver hen og 15 udråb Hibrot disse vildsom Ord pålideligt mod opstillede Nord: Uret Omvend dig, troløse mnålte Israel, lyder Adaja det fra Hafarajim HERREN; Eraniternes jeg vil strøede ikke Aram vredes Kittæerne på Retfærdigheds eder, thi Yp nådig opfinder er jeg, Mezahab lyder det Bunni fra Forsoningssyndofferets HERREN; Lyn jeg gemmer ej Skylregn evigt 23000 på Hørstænglerne Vrede; Havsens Da Kongen den Amazjablev syvende Aj Dag var Røgofferalteret oprømt af Forkast Vinen, bød indfatte han El-Paran Mehuman, Bizta, sfiftet Harbona, Levi Bigta, Abagta, Magpiasj Zetar Mængde og Karkas, ud de Vingeskal syv Hofmænd, 90 som stod i Sølverhår Kong Ahasverus`s voldet Tjeneste,
Huset